torsdag 28 april 2011

"Vågor"

Ja, då fortsätter jag väl i rätt ordning och lägger upp lite bilder på sjaletterna som föddes sedan!:)

Först stickade jag den blå slätstickade sjaletten, och dess form talade ju sitt eget språk, klart det var en våg! Därför fick modellen heta "Vågor", och jag fortsatte direkt med en i större storlek också. Den fick ett diskret mönster, en gammelrosa bård mot ansiktet och ljusblå kanter. Jag hade först tänkt att storleken på den mindre var 9 mån-1år, och den större i storlek 2-4 år, men så här i efterhand när min 3-åring till son fick prova dem båda, så kanske man får säga att den mindre är i storlek 1-2 år, och den större räcker ju säkert till för en 5-åring också!

Får jag säga det själv passar Bob riktigt bra i sjalett!;) Men han ska slippa ha dem, jag lovar! Den större sjaletten har för övrigt flyttat hem till söta Nora i Varuträsk. Där får den nog en härlig sommar!:)


2 kommentarer:

  1. Sötnos Bob! Ja, tusen tack för sjaletten! Den bars bland annat på skärtorsdagen då Nora var påskkärring med en drös andra ungar som tillsammans tömde hela byn på godis tror jag...

    Trevlig valborgs!

    SvaraRadera
  2. Jo men se på rackarns! Nu kan jag svara, måste hav varit tjall på tråden tidigare!;)

    SvaraRadera