torsdag 11 augusti 2011

Ny look!

Hej och hå, så lite teknisk man kan vara! Har suttit och pillat och försökt göra om bloggen lite för att den bättre ska matcha den nya kollektionen som känns mer aktuell nu! Jag var för en stund jättenöjd, men sedan visade det sig att teckensnittet jag ville använda helt plötsligt inte ville längre, så jag gillar läget och kör på det teckensnitt som bloggen nu verkar tycka fungerar bäst! ;)

Några tankar om höst- och vinterkollentionen -11, eller Lapplandslycka som den ju heter! Med skapandet av denna har jag min älskade lapplandsnatur i tankarna. Jag är ju född och uppvuxen i Gällivare, och vill nu ära den lilla del sameblod vi har i familjen. Vi har på inget sätt levt som samer, men kommer ju från ett samhälle där samekulturen är utbredd och något vi är stolta över. Så Ni kommer se vissa samiska detaljer som t ex renhornsknappar på en del håll i kollektionen! Annars är det mest en naturnära färgskala, och lämpligt material för klimatet som gjort att jag valt det namn jag gjort.

I övrigt har modets vindar blåst lite genom mitt huvud, och vi har ju nu lite nude-färger och en annars ganska mustig färgskala som är trendig inför hösten, så camel-färgen och den härliga gröna nyansen känns helt rätt nu! En annan sak som syns mycket nu är ju chunky knits, och jag har knåpat på en hel del med mina stickor i upp till strl 10, och snart kommer jag börja lägga upp bilder på resultatet!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar