torsdag 25 augusti 2011

Till Salu: Vaja, strl S-M

Nu har jag färdigställt en Vaja, polohalsduk, som nu är färdigutvecklad som modell. Tack vare alla Ni som hjälpt mig med Era mått, så hoppas jag nu att jag har fått till två storlekar som ska passa de flesta! En strl XS/M, som passar oss med halsmått mellan 30 och 34 cm, och en storlek L-XXL som passar Er med halsmått mellan 35-39 cm.

Vajorna kommer hädanefter att se ut som på bilden, med virkad kant även upptill. Man knäpper knapparna i två av de virkade ögglorna när man virat halsdelen runt halsen. Det blir alltså dubbelt över halsen fram, och det behövs ju när de vintriga vindarna viner! :) I Nacken, som ju oftast täcks av en jack-krage så är det inte dubbelt. Snörningen fram har funktionen att bröstdelen inte blir "påsig". På baksidan finns också en liten knapp , som knäpper fast det yttre lagret vid det inre på sidan, så att allt sitter snyggt i rätt höjd! :)
Denna Vaja i grönt, ljusgrått och Orion säljer jag för 300:- Kontakta mig vid intresse!:)
Ändring 29/8: Denna säljs nu också till prototyp-pris: 160:- inklusive frakt! 
(FINNS EJ LÄNGRE TILL SALU.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar