lördag 12 november 2011

Damvantar, Aurora

Nu har jag till slut färdigställt ett par damvantar, som är till salu! Har fått en del förfrågningar på det, men inte hunnit förrän nu! Jag hoppas de faller någon i smaken!  
De är som allt annat i kollektionen stickade i supermjukt ekologiskt ullgarn, och på dessa har jag gjort resåren lite snävare än på Frost-vantarna jag stickade tidigare till mig och Andreas, då den ju går ut sig lite vid användning. Så denna modell kallar jag Aurora, och tänker ju då på vårt vackra norrsken! :)
På de blågröna partierna har jag på de mittersta varven stickat mosstickning liksom ovanför och nedanför resåren.

Priset för dessa vantar som har en materialkostnad på drygt 100:-, och tog ca 8.5 timmar att sticka, ligger på 300:- Ska de skickas står jag för frakten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar