söndag 11 september 2011

Ännu mindre Småklövar!

Här är ett par Småklövar som passar bäst på en liten fot i strl 20-22. Här på bilden har jag trätt dem på ett par små skor. De går att bära med antingen nedvikt kant (och då kommer träknappen med nallen fram) eller ha skaftet som vanligt. Det passar ju förmodligen bäst då barnet har skor på sig. 
Precis som på de större Småklövarna jag stickat så har jag stickat avigstickning på sidorna och underdelen av foten. På skaftet har jag gjort ett diagonalt mönster med lätt resårfunktion. 
Som charmiga detaljer en virkad kant i naturvitt och silk blendgarnet Orion, samt små björnknappar.
Detta gulliga par säljer jag för 270:-, eller till rabatterat syskonmatchningspris med de större Småklövarna för 500:- för båda paren! :) (SÅLD)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar